I ett nötskal.

image14


I mitt kök vill jag ha lung och ro. jag vill kunna ställa mig och laga mat och känna doften av matos, jag vill kunna sitta ner vid mitt köksbord och äta frukost eller ta ett glas vin till maten, jag vill kunna baka, pysla och ha lung och ro i mitt kök. Kan jag de? NEJ, ett ständig rökmoln av cigaretter ligger och pyr i mytt kök, ett ständigt oväsende, en ständig oro och ett ständligt illa mående av alla cigaretter som utplånas hos min granne som inte äns har känslan i sig att gå ut på balkongen att röka.

I mitt vardgasrum vill jag ha lung och ro, jag vill kunna sätta mig framför tv och se på en film en torsdags kväll, eller till och med en söndags kväll. Jag vill kunna sätta mig vid min dator och surfa i min ensamhet, Jag vill kunna ha lung och ro i mitt vardags rum kan jag de? NEJ, ett ständigt liv, ett ständigt oväsande, rökluckten är nästan samma här inne som i köket. Jag önsakr jag viste min grannes schema så jag skulle kunna planera att inte vara hemma när ahn bestämmer sig för att han är ensam i hela huset.

I mitt sovrum vill jag kunna sova, lägga mig ner och läsa en bok eller bara vila efter jobbet. Jag vill kunna ha en sov morgon på en lördag, kanske till och med på en onsdag. jag vill kunna njuta i mitt sov rum. kan jag de?? NEJ.. det var länge sedan jag kunde vakna med rung och ro i mitt sov rum. Minst en gång i veckan ska jag vakna eller inte kunna somna för att ännu en ång så har min granne bestämt sig för att han bor ensam i hela huset.

I mitt badrum vill jag kunna ta ett lungt bad med lite doft ljus och badskum. jag vill kunna gå på toaletten och ha lung och ro. jag vill kunna fixa mig i mitt badrum innan jag åker till jobbet. JAg vill kunna ha lung och ro i mitt badrum. kan jag de? NEJ, ett evigt skrikande och och röklukten är borta pga av alla doft ljus jag låter brinna för att kunna känna en doft jag facktist tycker om. vilket oftast slutar med en doft av äpplen och cigarett fimp.

I min hall vill jag kunna kle av och på mig i lung och ro när jag antingen kommer hem eller går till jobbet, jag vill kunna öppna mina gaderober och ta fram mina mjukis kläder och sedan gå in i mitt vardags rum och ta det lungt. jag vill kunna känna boften av våra nya hyasinter och granen. men nej när jag öppnar min dörr till mitt hem slås jag med denna cigaretfimp lukt som får mian öhon att tåra.

Jag vill flytta, jag vill kunna bo där jag minst en gång kunna kliva in i mitt hem utan att gråta, jag vill kunna vara hemma en onsdag och känna att jag kan sova att jag kan vackna på eget behag, jag vill inte bo i skogen, jag vill bara ha grannar som respekterar mig,

M



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0