På måndag börjar mitt liv

Igår när jag klev av bussen får att gå till min bil slogs jag av kylan, frosten känslan av en ny årstid. när jag kom fram till min bil insåga jag att frosten hade krypigt in i min bil och jag var tvungen att leta fram en fönsterskrapa. Jag tycker faktist om att skrapa rutan, det ger mig tid att tänka innan jag sätter mig i bilen för att köra hem, den 6,5 mil långa vägen hem.
idag är det lördag, lördag den 20 oktober. ink idag har jag tre dagar kvar på mitt jobb. vilket innebär att på måndag kl 14.00 är jag arbetslös, jag vet ärligt inte om jag ska var glad eller om jag ska fråga om jag får komma tillbaka. tankarna och känslorna är övervälmande. Tanken att vad ska jag göra nu slår mig i ansiktet mins en gång var 5 minut, min kropp har tagit ut sitt och just nu levaer jag i ett skal av oro. vad har världen kvar att visa mig?

Idag bestämde jag mig att radera alla mina gamla blogg inlägg för att göra plats till nya vilket var jobbigt, för i 3 år har jag skrivigt i denna blogg, det var 3 års ångest, glädje, tårar, skrik och lycka som med ett knapp tryck försvann, jag bestämde mig att inte läsa dem innan jag redarade dem det skulle vara alldeled för jobbigt eftersom jag är en ny människa nu, jag är så olik mig från för 3 år sedan. jag vill inte gå tillbaka till den mörka platsen jag var på för 3 år sedan, det är över nu. jag är glad och bär kläning större delen av veckan nu.

jag är precis som alla andra, jag försöker bara passa in. just nu, de ända jag vill höra någon säja är att jag är smart, att jag är duktig och att jag gjorde rätt beslut, just nu behöver jag alla, alla som kan få mina dagar framöver att bli så lyckliga som möjlig.

/Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0