What if

morgon började med att datorn gick igång och tangenterna på tangent bordet började låta, med full fart under fingrana skulle jag sammanställa mitt arbetsliv i ett brev som kommer avgöra min framtid drastiskt. MY good, det är lite lätt att övertala i meningar varför manär perfekt, varför man är ment to be för just denna utbildning. Panik, ångets, jag vill bli stor när jag blir stor.

idag är det fredag och jag drivs mer och mer till tiden innan tiden, tiden så jag var 12 år och det var sommar, då livet var allt förlätt att leva, då man var okuning om livets alla snesteg och lycklig. Jag dras imellan verkligheten och drömmar från förr. my good, jag är 21 vilket nästan klassas som vuxen. vilket jag ej vill stämma med, jag är ung. liten, oskuldfull.

Ni anar ej hur mycket med papper man ska fylla i, hur många frågor man måste besvara och ord man ska förstå. jag blir tokig på allt som ligger i min händer, ska göras och jag orkar inte. först ska papper til ams fyllas i sedan till alfa, sedan till min gamla chef, till min nya utbilning. det är inte klokt.

Idag ska jag köra mina svärföräldrar till kalas sedan tillbringa hela kvällen med hampus och hans syster och kolla på idol (de är de man gör på fredagar va?) sedan somna helt utmattad och vakna upp imorgon helt utvilad.

m


Kommentarer
Postat av: Ullis

kommer du ihåg somrarna när vi var små och då hela åkerby spelade brännboll? fina minnen..

2007-10-26 @ 15:03:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0