Fröken Galen



Jag önskar jag hade små miljoner så att jag kunde köpa alla vintage fund jag hittar överallt! Men först skulle jag köpa ett funkis hus med öppen spis, måla alla väggar vita och sedan mysa i allrummet med en kopp te.
Jag har blivigt galen. HELT GALEN, det pirrar i magen varje gång jag går in i en vintage butik eller klickar in mig på tradera/blocket!

Mitt hem på västerviksgatan börjar hlt klart lika något.
Mitt hem är underbart!
Mitt hem är byggt på mitten/slutet av 50-talet (vist har den vart strulig genom åren men så är det att bo fint) Vi har kvar orginal skåpluckor i kök, knoppar och allt!
Det är en super bra planerad 2 på tredje plan!
Alla dörrar är av teak.
Ska jag berätta en sak! Jag ÄLSKAR teak!

Jag är som sagt tokig i vintage, specielt teak fund från 50-80 talet.
Några vekor innan jag fyllde år så fick jag av britt-marie, en teak golv lampa med gul skärm, En teak tak lampa och ett litet fyrkantigt teak bord som passade jätte bra till min vinyl spelare.
Och när jag fyllde år fick jag av min mor&far, Mormor&morfar, Hampus, Svärmor&svärfar och Svärmormor&svärmorfar ett teak sidebord, Den är bland de finaste jag har hemma hos mig.!
och mitt nyaste fynd är en telefon hylla från 70-talet.

Hampus och jag är vintage nördar!!!

Jag vill vara små miljonär, så jag kan köpa mig ett hus som vi fylla med alla våra fynd!
sedan sätta mig framför öppna spisen och dricka en kopp te!!

Fröken Galen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0