Its like home, but better!



Påskharen kom och hälsade på i år med men iår med ett lite roliagre i ägget!
I torsdags ringde jag till min "KÄRA" a-kassa för att se att alla mina papper komigt in innan påskfirandet kunde börja, till min förvåning hade de redan komigt till ett beslut ang om jag skulle få a-kassa eller inte.
Damen i telefonen läste upp beslutet och svar ja, jag JUBLADE!
Jag är berättigad A-kassa i hela 300 dagar och får en hyfsad peng varje månad nu!
Nu behöver jag inte oroa mig över detta mera!
TACK!

Påsken har firts med familjen, mor&far, syster&svåger med underbara wilmer&maya, tyvärr jobbade anna så hon var ej med denna gång, kanske nästa. Men hampus och jag har haft en trevlig påsk, med barsor, bad, MASSOR med mat, loppis, nyfiken malin som gått igenom alla vrår.

Jag är ett kilo tyngre, ett kilo som jag gått ner veckan innan! Nu har jag 2 dagar att gå ner de kilot igen! det är bara att kämpa på igen!

Idag kommer Linda tillsammans med wilmer och maya och hälsar på. Vi ska kolla på papper och annat till mayas dop och sedan ska vi hälsa på min svärmor och svärfar så de får träffa maya och efter de är det middag hemma hos oss. Och inget kan bli bättre nu när solen skiner och fåglarna kvittrar!
Nu ska bara dammsugaren plockas fram och gå en vända runt lägenheten!

(Ps. när jag klev in i mitt hem igår, det var som om jag klev in i en dröm, mitt hem, mitt kära hatade hem, jag kände mig hemma för första gången sedan vi flyttade in! mitt hem är mitt hem!)

Fröken


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0