Utkast: April 14, 2010



Idag, kl 8.30 kliver jag upp ur sängen, helt ovetande att detta skulle bli en av de bästa dagarna detta år.
kl 9.30 befann jag mig i receptionen på de företaget som jag skulle till för en andra intervju, denna gång skulle jag träff chefen, självklart blev jag så nervös att jag glömde hennes namn när jag skulle ringa in mig själv i lokalen! och därav blev jag självklart 2 min sen!

Intervjuen varade i lite över 1 timme, hon presenterade företaget och alla som jobbar där, alla var verkligen jätte trevliga och gulliga. Jag fick under 25 min lyssna på en av telefonisternas samtal, fick förstå principen om hur växen funkade osv. Allt kändes kanon även fast jag räkade säga att detta verkade vara ett SKIT kul jobb! Ja jag sa skit inför chef och allt! typiskt mig!

kl 11 besiktigar jag min bil, den går igenom med två små anmärkninga. dax att byta lite lampor!

kl 15.30 ringer min telefon, det är Frida på bemaningsföretaget som ringer och medelar att de tyckte så mycket om mig att de hade avbokat de andra möterna med andra intresanter för de ville ge mig jobbet!
Jag kan inte hålla mig i telefonen och säger Tack, Tack stup i kvarten och glädje tårarna kom innan jag lade på telefonen!

Nu är Kl snart 22, många sms, samtal och en kräft middag senare kan jag fortfarande inte fatta att jobbet är mitt, som sagt förvisso är jobbet bara 6 eventuelt 7 veckor, men de är mitt!!

Det är vår, jag mår äntligen bra, jag känner de i kroppen, jag mår bättre, jag ser en framtid och jag längtar! Idag fick jag ett jobb, i dag börjar jag resten av mitt liv!

Fröken.Telefonist! (visst klingar de bra, jag kommer bli en utmärkt telefonist)


Kommentarer
Postat av: Caroline

Jag är så glad för din skull. Det här fötjänar du verkligen! Du gjorde hela min dag när du ringde och berättade att du fått jobbet! :)

2010-04-16 @ 13:51:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0