Som om!


(Foto: Hans Frost, min kära morfar!)

Idag skiner solen, vädret är underbart och jag känner att mina vår känslor har börjat blomma inom mig!
Nästa helg, om vädert håller i sig ska jag ta med mig hampus och ta en promenad ute på bresse.
Jag ahr fjärilar i magen, det är så vakert och det hjälper mig mycket!
Jag vet att snart kommer alla snö smälta bort, man kommer gå runt i stövlar hela daganra för att unvika att bli blöt. Jag vet att vi ahr en tråkig tid framför oss men det gör mig inget, Jag längtar, jag längtar massor.

För lite över ett år sedan fick jag ett usb-minne utav min morfar i julklapp med massor av bilder som han tagit.
Massor med bilder är det, och nu senast för 2 veckor seda så fick jag ännu flera bilder utav honom!
Jag älskar dem. Jag kan nästa leva mig in i alla bilder. Jag fattar mer och mer vem jag är och vart jag kommer ifrån. Jag har alltid tycket att min mormor och morfar är COOLA, de har gjort så mycket i sitt liv, mer än en annan kommer kunna hinna med.
Jag mins när jag var liten och när jag och sov över hos min mormor och morfar. Jag tog alltid platsen som var närmast bokhyllorna. I bokhyllan stod det nämligen gamla fotoalbum från när min mormor och morfar var små upp till när min mamma var liten. Jag älskade att titta i dessa album och jag gör det än idag. Man kan många gånger hitta mig uppe i min mammas gamla sovrum när jag sitter och tittar i dessa album! Jag har alltid beundrat min mormor, hon såg ut som en fotomodell, en riktigt snygg än och min morfar, ojoj han var rikigt stilig, jo själklart är de stiliga än i dag men ni förstår!

Tyvärr mins jag inte så mycket från min pappas sida, Min farmor dog när jag var 2 år och min farfar när jag var 12. Jag har små minnen av min farfar, som den gången när han berättade som jätte stora råttor som bodde i kloakerna och den gången när han var lika liten som jag var då träffade på en sådan stor råtta, Detta berättade han på julafton, när alla trodde att vi sov smög jag in på mitt sovrum där han sov och han berättade spänande historier om hans barndom! Jag saknar dem mycket.
Min farfar var en mycket rolig människa!

Jag, jag har ärvt mina gamelmorfars talang (ialle fall en liten gnytta), jag har ärvt min morfars intresse och jag har ärvt min farfars namn! Jag vet inte riktigt vem jag är, jag vet inte vem jag kommer bli men jag är säker på att med de blodsband jag har kommer jag att lyckas, precis som alla andra i min familj!

(Jag har så många människor som satt stora fotspår i mitt liv, människor som jag ser upp till och har en stor respekt för. De är dem som har gjort mig till en del av vad jag är idag! Det fins en mening varför de är mina föräldrar och förfädrar. Jag har mycket i mitt arv, mitt blodsarv då! Tack)

Fröken


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0